SEO na dobre wkroczyło w świat relacji inwestorskich! Wywiad z Piotrem Biernackim, Wiceprezesem Zarządu SEG

Aktualności
6 czerwca 2018
  1. Dlaczego Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych w tegorocznej edycji „Złotej Strony Emitenta” postanowiło rozszerzyć zakres konkursu o kategorię SEO?

Od początku, czyli od jedenastu edycji, konkurs Złota Strona Emitenta ewoluował i staraliśmy się dostosowywać go do aktualnych trendów w komunikacji internetowej. W pierwszej edycji konkursu było nawet grono ocenianych spółek, które w ogóle nie miały stron internetowych, co dziś jest nie do pomyślenia. Konkurs od lat stanowił czynnik poprawy jakości komunikacji spółek z inwestorami. Trzy lata temu, obserwując wzrost znaczenia smartfonów, istotnie zwiększyliśmy znaczenie tego, czy serwis internetowy jest dostosowany do urządzeń mobilnych. Zmiany w korzystaniu z internetu doprowadziły do tego, że podobne znaczenie dziś zdobywa odpowiednie dostosowanie serwisów do optymalizacji w wyszukiwarkach.

 

  1. Czy Pan, jako wieloletni juror konkursu, postrzega optymalizację stron pod kątem SEO, jako nowy, istotny trend w relacjach inwestorskich spółek giełdowych?

Jeśli jest to trend, to jeszcze na etapie tzw. wczesnej adopcji. Na razie niewiele osób zarządzających serwisami relacji inwestorskich zna się na SEO i stosuje się do jego wymogów, aby łatwiej trafiać z treściami do użytkowników. Wierzę jednak, że – podobnie jak to było przy poprzednich zmianach w konkursie – stopniowo zwiększymy świadomość ekspertów IR także w tym zakresie.

 

  1. Czy nagroda specjalna SEO to sposób na zainteresowanie spółek giełdowych tym tematem, czy wręcz przeciwnie – to celowe działanie SEG, będące odpowiedzią na polepszającą się jakość stron polskich emitentów?

To celowe działanie mające na celu zainteresowanie spółek tym tematem. Pojawienie się w konkursie Złota Strona Emitenta nowych ocenianych kategorii zawsze skutkuje tym, że najpierw część spółek, a później większość dostosowuje odpowiednio swoje serwisy. To jednak jest zawsze spójne z trendami, które i tak funkcjonują w zakresie zarządzania stronami internetowymi. Staramy się je wcześnie dostrzegać i tak zarządzać konkursem i jego kryteriami, by motywować spółki do szybkiego adaptowania tych technologii, które niedługo staną się powszechne lub których brak wkrótce obniżałby jakość prowadzonych relacji inwestorskich.

 

  1. Jakie zadania i wyzwania – Pana zdaniem – powinny postawić przed sobą spółki giełdowe, dążące do jak najlepszego zainteresowania inwestorów swoją działalnością?

Niezmiennie od lat najważniejsze jest ukształtowanie odpowiedniej i spójnej Equity Story, czyli tzw. opowieści o spółce. Składają się na nią ludzie zarządzający spółką, jej strategia i cele, osiągane wyniki oraz informacje o tym, na jakim rynku spółka działa i jakie są jej przewagi konkurencyjne. Tę opowieść trzeba przekazywać inwestorom różnymi kanałami komunikacji: podczas spotkań z inwestorami, w materiałach prezentacyjnych, raportach,a także – a może przede wszystkim – przez stronę internetową.

 

  1. Jakich informacji na podstronie „relacje inwestorskie” najczęściej szukają inwestorzy?

Ważniejsze jest chyba to, jakich w ogóle informacji o spółkach szukają inwestorzy w internecie. To przede wszystkim podstawowe informacje o aktualnym kursie akcji, raportach i innych informacjach publikowanych przez spółkę oraz o jej wynikach finansowych. Dla wielu inwestorów ważne jest też uzyskanie pogłębionej informacji o tym, czym spółka się zajmuje, na jakim rynku działa i czym się odróżnia od konkurentów. Część z tych informacji łatwiej jest znaleźć na portalach informacyjnych, gdzie są zgromadzone dane na temat wszystkich notowanych na giełdzie spółek. W przypadku niektórych informacji, zwłaszcza tych pogłębionych, wymagających więcej czasu na zapoznanie się z nimi, najlepiej jednak zajrzeć na stronę spółki, bo tam mogą być one podane w dobrej, przystępnej i zrozumiałej formie.

 

  1. Jak z Pana perspektywy optymalizacja SEO stron emitentów, może wpłynąć na komunikacje spółek z inwestorami?

Zoptymalizowany pod względem SEO serwis inwestorski spółki ma szansę przyciągnąć inwestorów do tego pierwotnego źródła informacji, jakim jest jej strona internetowa. Działy relacji inwestorskich mają dzięki temu większe szanse na dotarcie do inwestorów z Equity Story w sposób przyciągający uwagę tak, by móc opowiedzieć im więcej i dokładniej. A inwestor, który lepiej zrozumie spółkę będzie podejmował bardziej racjonalne decyzje inwestycyjne.

 

Dziękuję za rozmowę.

 



Spodobało Ci się to, co przeczytałeś? Porozmawiajmy
Doradzamy w obszarach takich jak: public relations, social media,
content marketing, strategia komunikacji i kreacja.

Tel (22) 321 51 00
Faks (22) 321-51-01
onboard@onboard.pl

Grupa On Board Think Kong
ECCO International Communications Network
Ul. Wolska 88 01-141 Warszawa

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora, którym jest spółka On Board Public Relations Sp. z o.o. ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa, moich danych osobowych wskazanych powyżej w celu odniesienia się do kwestii przedstawionych w treści zapytania. Przyjmuję do wiadomości, że udzielenie powyższej zgody jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wskazanego wyżej celu. Powyższa zgoda może być w każdej chwili przeze mnie odwołana na podstawie oświadczenia przesłanego pocztą zwykłą na podany wyżej adres Administratora lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres onboard@onboard.pl co może jednak uniemożliwić udzielenie odpowiedzi na moje pytanie. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania przez Administratora moich danych i przysługujących mi uprawnień z tym związanych są zawarte Polityce Prywatności Administratora dostępnej tutaj.
logo logo
Grupa On Board Think Kong
ECCO International Communications Network
Ul. Wolska 88 | 01-141 Warszawa
logo