Rośnie rola konsultantów PR na świecie

Aktualności
9 maja 2016

Ponad połowa dziennikarzy uważa, że w przeciągu ostatnich 5 lat rola konsultantów PR wzrosła. Co więcej, ponad 55% z ankietowanych podkreśla, że we współpracy z przedstawicielami agencji oraz rzecznikami prasowymi najbardziej ceni sobie kontakt bezpośredni. Co to oznacza dla branży PR?

Jak wynika z badania Ecco International Communications Network pt. „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?”[1],  aż 54% dziennikarzy uważa, że w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła rola przedstawicieli agencji oraz rzeczników prasowych. Zdaniem ankietowanych współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania PR jest coraz bardziej istotnym elementem  świata mediów. Co warunkuje taką tendencję?

Blisko 30% dziennikarzy z 10 krajów przyznaje, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, przy czym ilości i zakres obowiązków stale rośnie. W takich warunkach dziennikarze stawiają na narzędzia, które przynoszą im szybkie, ale jakościowe efekty. Ponad 55% z ankietowanych podkreśla, że we współpracy z przedstawicielami agencji oraz rzecznikami prasowymi najbardziej ceni sobie kontakt bezpośredni. Informacje prasowe, czy konferencje prasowe straciły swoje dawne miejsce na podium. Niespełna 8% ankietowanych wskazało je, jako narzędzie, które stało się bardziej przydatne na przestrzeni ostatnich lat.

Wnioski tego badania są oczywiste i ściśle powiązane ze zmianami na rynku wydawniczym. Zmieniają się media, zmienia się rola dziennikarzy, zmieniają się oczekiwania względem konsultantów PR oraz same narzędzia pracy. Nie wystarczy dostarczać inspirujących tematów do przygotowania publikacji. Rola agencji nie sprowadza się tylko do znajomości dziennikarzy i dostarczaniu im treści. Obecnie oczekuje się od nas współtworzenia newsów i pomocy w ich przygotowaniu, a także dostarczania unikalnych materiałów ilustrujących treści jak: infografiki, dokumentację video, a nawet animacje. Uważam, że obecne zmiany są olbrzymią szansą dla profesjonalnych firm PR. Stajemy się parterem dziennikarzy, a nasza praca ma coraz większe przełożenie na budowanie zasięgu oraz zaangażowania samych konsumentów. Sprostać takim wyzwaniom można m.in. inwestując w rozwój kompetencji agencji w tworzeniu strategii content marketingu, SEO oraz możliwości analizowania danych. Często sprowadza się to do tworzenia zupełnie nowych zespołów zatrudniających osoby z poza środowiska ściśle PR. – mówi Norbert Ofmański, CEO On Board PR

On Board PR Ecco Network świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO International Communication Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach Grupy On Board Think Kong. www.onboard.pl

[1] Badanie ankietowe on-line zostało przeprowadzone w 10 krajach (Australia, Austria, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Niemcy, RPA, Włochy, Polska) na grupie 1464 dziennikarzy. Badanie realizuje sieć Ecco International Communications Network, za polską edycję odpowiada On Board PR Ecco Network.



Spodobało Ci się to, co przeczytałeś? Porozmawiajmy
Doradzamy w obszarach takich jak: public relations, social media,
content marketing, strategia komunikacji i kreacja.

Tel (22) 321 51 00
Faks (22) 321-51-01
onboard@onboard.pl

Grupa On Board Think Kong
ECCO International Communications Network
Ul. Wolska 88 01-141 Warszawa

logo logo
Grupa On Board Think Kong
ECCO International Communications Network
Ul. Wolska 88 | 01-141 Warszawa
logo